پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226026
عامل حذف بهداد سليمي از المپيک را بشناسيد+تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/05/27 10:29:21
نمایش : 1064
در کمال تعجب جلود عراقي به همراه همسرش، شب گذشته در هيئت ژوري مسابقات وزنه‌برداري فوق سنگين حاضر شدند تا با دو راي يکسان خود، وزنه‌ي سنگيني براي اعمال نفوذ و برآورده‌کردن خواسته‌هاي احتمالي تاماش آيان، رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري، باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در آخرين شب مسابقات وزنه‌برداري، بهداد سليمي با کوله‌باري از اميد بر روي تخته رقابت‌ها حاضر شد و بعد از رکوردشکني در وزنه‌هاي يک‌ضرب، اميد کسب خوش‌رنگ‌ترين مدال را بيش از قبل زنده کرد. اما در حرکات دوضرب با تصميمات عجيب داوران مسابقه و هيئت ژوري، سرانجام پيشبيني‌هاي باورنکردني دو روز گذشته محقق شد و پهلوان تنومند ايران هم حريف مافياي وزنه‌برداري نشد و به راحتي از کسب مدال بازماند. اما هيئت ژوري که بود؟ عضو پرنفوذ اين هيئت که عامل اصلي از دست دادن اين مدال ارزشمند براي ايراني‌ها که بود؟

 

 

شايد براي دنبال‌کنندگان غيرحرفه‌اي وزنه‌برداري، نام محمدحسن جلود چندان آشنا نباشد اما علي مرادي، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران، اين عامل پرنفوذ در وزنه‌برداري را به خوبي مي‌شناسد. کسي که در سال 2015 در رقابت با علي مرادي موفق شد بعد از 8 سال، پست دبير کلي کنفدراسيون آسيا را از چنگ ايراني‌ها خارج کند و خود جايگزين مرادي شود. اين تغيير سمت که درواقع از دست رفتن يک کرسي مهم براي وزنه‌برداري ايران در مجامع بين‌الملي بود يک شکست بزرگ براي وزنه‌برداري ايران بود و باعث شد تا اختلافات علي مرادي و جلود شکل بگيرد. جلود علاوه بر دبير کلي در کنفدراسيون وزنه‌برداري آسيا، نائب رئيس فدراسيون وزنه‌برداري کشور عراق نيز است. با آخرين تغييرات در چيدمان روساي وزنه‌برداري آسيا و از دست رفتن کرسي ايران، مقر کنفدراسيون وزنه‌برداري آسيا هم از تهران خارج شد و به دوحه، پايتخت قطر منتقل شد. کشوري که مورد حمايت رئيس جديد کنفدراسيون و جلود عراقي نيز بود. با اين تغيير و تحولات مخارج اين دفتر هم از سوي قطري‌ها تامين مي‌شود تا اعمال نفوذ اين کشور هم از ايران بالاتر باشد.

 

 

 

 

در کمال تعجب جلود عراقي به همراه همسرش، شب گذشته در هيئت ژوري مسابقات وزنه‌برداري فوق سنگين حاضر شدند تا با دو راي يکسان خود، وزنه‌ي سنگيني براي اعمال نفوذ و برآورده‌کردن خواسته‌هاي احتمالي تاماش آيان، رئيس فدراسيون جهاني وزنه‌برداري، باشند. بهداد سليمي در حرکت اول و دوم خود وزنه‌هايي بالاي سر خود برد که با تصميمات داوران و هيئت ژوري هيچکدام مورد موافقت واقع نشد و اين همان اعمال نفوذ عجيبي بود که سرانجام کار دست ايران داد. نکته‌ي عجيب و قابل تامل اينجاست که بلافاصله بعد از مردود اعلام شدن اين وزنه‌ها، عکاسان ايراني حاضر در ريو تصاويري از گفت‌و‌گوي آيان با هيئت داوران و ژوري را پيش از حرکات بهداد ثبت کردند تا شايعه‌ها بيشتر رنگ واقعيت به خود بگيرد.

 

 

 

 

 

در نهايت نيز پيشبيني تلخي که در دو روز اخير زمزمه‌هاي آن به گوش مي‌رسيد، محقق شد و با تصميم دست‌هاي پشت پرده، وزنه‌برداري ايران موفق نشد سومين طلاي خود در وزنه‌برداري آقايان را کسب کند و بهترين کشور در اين بخش شود. بعد از مدال طلاي کيانوش رستمي و سهراب مرادي خبرهايي به گوش مي‌رسيد که با تصميم مافياي وزنه‌برداري، سنگ‌اندازي‌هايي در راه سومين طلا براي ايران شاهد خواهيم بود. مصدوميت بهداد سليمي هم در کنار اين شايعه، بيشتر کاروان ايران را نگران کرده‌بود که اين صحبت‌ها به واقعيت تبديل شود. در نهايت هم، اين چنين شد و با دخالت محمدحسن جلود عراقي و همسرش در هيئت ژوري رقابت‌هاي فوق سنگين که يک ترکيب خانوادگي يک‌طرفه براي اين بخش بود، ابتدا راي اشتباه داوران نقض نشد و در ادامه راي بعدي داوران به صورت کاملا سخت‌گيرانه نقض شد و در نهايت بهداد سليمي ناجوانمردانه از کسب مدال المپيک بازماند.

 

 

 

 

بازخواني صحبت‌هاي شاهين نصيري‌نيا در سال‌هاي قبل شايد گواهي باشد بر اين مدعا که در وزنه‌برداري نيز همانند کشتي، دست‌هاي آلوده در پشت پرده تعيين‌کننده نتايج هستند. نصيري‌نيا گفته‌بود: «فدراسيون جهاني وزنه برداري مدال‌ها را از قبل مي‌چينند. الان در دسته 94 کيلوگرم براي قهرماني ايليا همه کار مي‌کنند. او از هر بندي آزاد است. چون تبديل به يک اسطوره شده، برايشان درآمدزايي مي‌شود.  در دسته 105 کيلو ديديد چطور روس‌ها را حذف کردند؟ شک نکنيد در اين وزن اتفاقات خاصي افتاده. خدا را شکر برآيند اين اتفاق به نفع نصير شلال ما شد اما اين اتفاقات قطعا طبيعي نيست. اينها همه دست تاماش آيان است. او تعيين مي‌کند چه کسي در اين رشته مدال بگيرد. روزي که او از وزنه برداري برود، اين رشته بهشت مي‌شود.»

منبع:آي اسپورت

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html